Geef emoties een plek binnen je team!

Emoties zijn van grote invloed op het functioneren van je team. Mijn laatste blog gaat over het effect van emoties […]

Workshop NLP voor T-mobile met The Boost Factory

Samen met Judith Warmerdam en Trudy Ravensbergen van The Boost Factory een NLP “proeverij” verzorgd voor T-mobile. Heb jij ook interesse […]

Erkenning van medewerkers draagt bij aan motivatie en betrokkenheid.

Het loont om af en toe een beetje extra aandacht besteden aan wat medewerkers goed doen! Lees wat we kunnen […]

klachten in de veterinaire praktijk.

Aan de slag met een negatieve klantervaring. In mijn vorige blog heb ik aandacht besteed aan het belang van verwachtingsmanagement […]

Stimuleer nieuwsgierigheid op de werkvloer

In het nieuwe Samenspraak blog schrijf ik dat leidinggevende zeggen dat ze medewerkers waarderen die vragen stellen en op onderzoek […]

Management van verwachtingen voorkomt klachten!

  Communicatie in een dierenartsenpraktijk. Er is geen conflict binnen een dierenartsenpraktijk denkbaar waarbij communicatie geen rol speelt. Vaak is […]

“Sorry” is niet genoeg.

Regel 1 van de Customer Service in een dierenartspraktijk: wanneer iets anders verloopt dan verwacht, bied excuses aan en doe […]

Learning Agility in de dierenartsenpraktijk

Feedback, of het nu wordt gegeven door een collega of door een klant, is een snelle en effectieve manier om […]

Omgaan met negatieve ervaringen in de dierenartsenpraktijk

Regelmatig vraag ik aan dierenartsen of ze binnen de praktijk een klachtenprocedure gebruiken. Vaak is het antwoord; nee, want we hebben […]

DierenartsenRadar, de toegevoegde waarde van Feedback!

Een dier eigenaar heeft een negatieve ervaring met zijn dierenarts. Thuis aangekomen wordt het gevoel slecht te zijn behandeld alleen […]

De invloed van leiderschap op motivatie en betrokkenheid van het team.

Van 27 tot en met 29 september 2018 organiseert Dactari de Managementdagen 2018.Tijdens deze twee en een halve dag gaan de deelnemers aan de slag met […]

Welke conflictstijl gebruik ik in deze situatie?

Met het Thomas-Kilmann-Instrument (TKI) is het mogelijk om inzicht te verkrijgen in je persoonlijke conflicthanteringsstijl. Door je eigen stijl te […]

Iedere dierenarts een eigen (conflict)stijl

Het beeld van een dierenarts als solistisch werkende dierenredder is de afgelopen jaren drastisch bijgesteld. Praktijken bestaan tegenwoordig uit meerdere […]

Samen inkopen om te overleven? Waarom niet “Samenwerken om te overleven!”

Terecht stelt Pepijn Heuperman in zijn artikel – Samen inkopen om te overleven – dat praktijken die niet meegaan in […]

Diergeneeskunde 2.0 draait om de ervaring van de klant!

DierenartsenRadar geeft inzicht in de ervaring van de klant. Iedere dierenarts weet inmiddels dat gewoon een “goede dierenarts” zijn onvoldoende […]

Net Promoter Score ook voor de dierenarts.

Wat is een Net Promoter Score? De NPS (Net Promotor Score) geeft inzicht in de loyaliteit van uw klanten. De […]

Dierenkliniek Dr. Koen gebruikt DierenartsenRadar

Wat kan DierenartsenRadar voor u betekenen? DierenartsenRadar de online enquête tool voor dierenartsen die willen weten wat klanten van hun […]

Een klacht is een gratis advies !

Wij luisteren voor de dierenarts Klachtenafhandeling goed geregeld Voor € 75,- / jaar / dierenarts; * link naar website * […]

Ondanks de inspanning van de dierenarts was de klant ontevreden!

In 2015 ging de website klachtendierenarts online. Klachtendierenarts biedt dierenartsen de mogelijkheid om hun klanten te laten zien dat ze […]

Samenspraak opgenomen in Internationaal Register

Samenspraak is sinds februari 2016 ingeschreven bij het ADR International Register en het International Coaches Register. Hiermee gaan wij onze […]

Maak van een bezoek aan de dierenarts een ervaring

“goede service is vanzelfsprekend”  Het eerste contact zet het kader voor de ervaring  Wanneer een klant met zijn huisdier uw […]

De toegevoegde waarde van Feedback

Dierenarts – klantrelaties Een dier eigenaar heeft een negatieve ervaring met zijn dierenarts. Thuis gekomen wordt het gevoel slecht te […]

We maken onze eigen waarheid.

Wat er in de wereld om ons heen gebeurt nemen we waar met behulp van onze zintuigen. Het overgrote deel […]